DARA SEPEHRI

DARA SEPEHRI

Creative Director and Consultant
Experiential Marketing, Retail Design 
and Hybrid Brand Experiences

Creative Director and Consultant
Experiential Marketing, Retail Design 
and Hybrid Brand Experiences

Experiential Marketing | Live-Communication | Retail
Trade Fairs | Pop-Up-Shops | Exhibits | Installations

Experiential Marketing | Live-Communication | Retail
Trade Fairs | Pop-Up-Shops | Exhibits | Installations

Experiential Marketing | Live-Communication | Retail
Trade Fairs | Pop-Up-Shops | Exhibits | Installations

Experiential Marketing | Live-Kommunikation | Retail |
Messe | Pop-Up-Shops | Exponate | Installationen

Strategy & Brand Communications
Idea Development & Concept Design
Campaign Development
Creative Direction & Project Lead
Consulting for evolutive projects
Time and budget planning
Production support / Quality control

Strategie & Markenkommunikation
Ideenentwicklung & Konzeption 
Kampagnenentwicklung
Kreativdirektion & Projektleitung 
Beratung für evolutive Projekte
Zeit- und Budgetpläne
Produktionsbegleitung/QS

Neg-104

In my 10+ years experience as a creative I always worked at the intersection of communications, technology and space. During this time I won over 20 awards for trade stands, exhibits, shows and films. 
I was able to work in different markets for well-known companies, mainly in the fields of digital products and solutions. With communication campaigns and hybrid brand experiences I accompanied transformations processes of companies becoming lifestyle brands.

I studied philosophy, musicology and theatre studies and did my master's degree at Humboldt-University Berlin. While working as a musician and music author I went into theatre and worked as sound and stage technician and became assistant director and stage manager. I learnt script writing and scenic work with Raimund Tabor and since 2012 I work as conceptionist and copy writer for brand communications.

Music and theatre tought me scenography and directing. From here I took away with me that working collaboratively is the ideal setting for interdisciplinary and holistic projects. Writing and composing tought me storytelling and dramturgy; in musically structured directing I found my own creative style. After working in spatial brand communcations for many years I developed my own experience-orientated approach that helps me to maintain quality also on unknown paths.

A spatial design, a communications campaign, a brand presence or an exhibit has to be approached holistically and treated like an innovation itself. While evolutive projects often reveal new business potentials and cases, I love to work effectively and collaboratively with the brand management and strategy departments. 

In über 10 Jahren als Kreativer habe ich immer an der Schnittstelle von Kommunikation, Technologie und Raum gearbeitet. In dieser Zeit habe ich über 20 Preise für Messestände, Exponate, Shows und Filme gewonnen. Dabei konnte ich für namhafte Unternehmen aus unterschiedlichen Wirtschaftsbereichen arbeiten. Vor allem im Bereich digitaler Produkte und Lösungen. Ich habe Marken bei der Transformation zu Lifestyle-Brands begleitet und dafür Kampagnen und Markenerlebnisse entwickelt. 

Studium der Philosophie, Musik- und Theaterwissenschaften mit M.A. Abschluss an der Humboldt-Universität zu Berlin. Parallel als Musiker und Musikautor tätig. Zwischen der Studien Anstellungen im Theater in Ton- und Bühnentechnik und als Regie-Assistent und Abendspielleiter. Drehbuchschreiben und Szenisches Arbeiten bei Raimund Tabor gelernt und schließlich seit 2012 als Konzepter für Markenkommunikation tätig.

Musik und Theater haben mich Szenografie und Inszenierung gelehrt. Hier habe ich das kollaborative Arbeiten als Ideal für interdiszilpinäre und ganzheitliche Projekte gelernt. Das Schreiben und Komponieren haben mir Storytelling und Dramaturgie beigebracht; im musikalischen Inszenieren habe ich meinen eigenen Stil gefunden. Meine Erfahrungen als Konzepter und Kreativdirektor für Markenkommunikation im Raum, haben mir die Möglichkeit gegeben einen eigenen erlebnisorientierten Ansatz zu entwickeln.

Heute sehe ich einen räumlichen Entwurf, eine temporäre Kommunikationsmaßnahme, einen Markenauftritt oder ein Exponat stets ganzheitlich und als eigenen Innovationsschritt. Ich arbeite hierbei am liebsten direkt mit den Mitarbeitern der Unternehmensstrategie und Markenführung zusammen, da solche Projekte häufig neue Potenziale und Business Cases aufdecken. 

Clients | Kunden

Amor
BDR 
Big Fish
BMW
Dan Pearlman
Deutsche Bahn
Deutsche Bank
Deutsche Post DHL
Deutsche Telekom

Amor
BDR 
Big Fish
BMW
Dan Pearlman
Deutsche Bahn
Deutsche Bank
Deutsche Post DHL
Deutsche Telekom

Amor
BDR 
Big Fish
BMW
Dan Pearlman
Deutsche Bahn
Deutsche Bank
Deutsche Post DHL
Deutsche Telekom

dm-drogeriemarkt
Fitness First
hartmannvonsiebenthal
ImmobilienScout24
Insglück
Kaffeerösterei Baum
KarmaChakhs / Karma Classics
Lufthansa
MFI (Wolfsburg)

Novartis
O2 Telefónica
Odeon Entertainment
Paulsbaeg
PostFinance
ProSiebenSat1
Reiner Calmund
RheinEnergie

Awards | Auszeichnungen

red dot winner 2020 - HVS Trade Stand Euroshop 2020
Exhibitor Magazine 2020 - HVS Trade Stand Euroshop 2020
Iconic Award 2020 - HVS Trade Stand Euroshop 2020
Iconic Award 2020 - HVS Corporate Identity Re-Design
Iconic Award 2017 - Deutsche Telekom Trade Stand Hannover Messe 2017
ddc Gute Gestaltung '17 Finalist - Dt. Telekom Hannover Messe 2017
German Design Award 2017 - Dt. Telekom Trade Stand Hannover Messe 2017
Annual Multimedia 2017 silver - Telekom Smart Fashion Show 2016
Iconic Award 2016 - - Dt. Telekom Trade Stand CeBIT 2016
German Brand Award 2016  Winner - Dt. Telekom Trade Stand IFA 2015
if Design Award 2016 - Connected Industry
German Design Award Special 2015 - Connected Industry

red dot winner 2020 - HVS Trade Stand Euroshop 2020
Exhibitor Magazine 2020 - HVS Trade Stand Euroshop 2020
Iconic Award 2020 - HVS Trade Stand Euroshop 2020
Iconic Award 2020 - HVS Corporate Identity Re-Design
Iconic Award 2017 - Deutsche Telekom Trade Stand Hannover Messe 2017
ddc Gute Gestaltung '17 Finalist - Dt. Telekom Hannover Messe 2017
German Design Award 2017 - Dt. Telekom Trade Stand Hannover Messe 2017
Annual Multimedia 2017 silver - Telekom Smart Fashion Show 2016
Iconic Award 2016 - - Dt. Telekom Trade Stand CeBIT 2016
German Brand Award 2016  Winner - Dt. Telekom Trade Stand IFA 2015
if Design Award 2016 - Connected Industry
German Design Award Special 2015 - Connected Industry

Annual Mulitmedia 2015 Silver - Conncetd Industry
German Brand Award 2016 Special - Dt. Telekom Trade Stand CeBIT 2015
ddc Gute Gestaltung 2016 - Dt. Telekom Trade Stand CeBIT 2015
German Design Award Special 2016 - Dt. Telekom Trade Stand CeBIT 2015
Iconic Award 2016 - Dt. Telekom Trade Stand CeBIT 2015
if Design Award 2016 - Dt. Telekom Trade Stand CeBIT 2015
Iconic Award 2015 - Dt. Telekom Trade Stand IFA 2014
if Design Award 2015 - Dt. Telekom Trade Stand IFA 2014
World Media Award 2014 - ImmobilienScout24 Brand Storytelling
Nuremberg Film Festival 2008 Nominee - One Day in September
Philadelphia Film Festival 2008 Nominee - One Day in September
Interone Film Festival 2008 Nominee - One Day in September

Annual Mulitmedia 2015 Silver - Conncetd Industry
German Brand Award 2016 Special - Dt. Telekom Trade Stand CeBIT 2015
ddc Gute Gestaltung 2016 - Dt. Telekom Trade Stand CeBIT 2015
German Design Award Special 2016 - Dt. Telekom Trade Stand CeBIT 2015
Iconic Award 2016 - Dt. Telekom Trade Stand CeBIT 2015
if Design Award 2016 - Dt. Telekom Trade Stand CeBIT 2015
Iconic Award 2015 - Dt. Telekom Trade Stand IFA 2014
if Design Award 2015 - Dt. Telekom Trade Stand IFA 2014
World Media Award 2014 - ImmobilienScout24 Brand Storytelling
Nuremberg Film Festival 2008 Nominee - One Day in September
Philadelphia Film Festival 2008 Nominee - One Day in September
Interone Film Festival 2008 Nominee - One Day in September

_________________________________________

©  2017 - 2020 darasepehri.de