Creative Director and Consultant
Experiential Marketing, Retail Design
and Hybrid Brand Experiences
Creative Director and Consultant for Experiential Marketing, Retail Design and Hybrid Brand Experiences
SERVICES +
FIELDS OF EXPERTISE:
Brand Experience | Experiential Marketing | Live-Communication | Retail | Spatial Design | Trade Fairs | Exhibits | Installations
Experiential Marketing | Live-Communication | Retail
Trade Fairs | Pop-Up-Shops | Exhibits | Installations
Experiential Marketing | Live-Communication | Retail | Trade Fairs | Pop-Up-Shops | Exhibits | Installations
Brand Experience | Experiential Marketing | Live-Kommunikation | Retail | Raum | Messe | Exponate | Installationen
Experiential Marketing | Live-Kommunikation | Retail |
Messe | Pop-Up-Shops | Exponate | Installationen
Strategy & Brand Communications
Idea Development & Concept Design
Campaign Development
Creative Direction & Project Lead
Creative Consulting for evolutive projects
Time and budget planning
Strategy & Brand Communications
Idea Development & Concept Design
Campaign Development
Creative Direction & Project Lead
Consulting for evolutive projects
Time and budget planning
Production support / Quality control
Strategie & Markenkommunikation
Ideenentwicklung & Konzeption
Kampagnenentwicklung
Kreativdirektion & Projektleitung
Beratung für evolutive Projekte
Zeit- und Budgetplanung
CURRENT POSITIONS:
Creative Director and CEO at
3STN Strategic Design Studio
Berlin Director of the
Deutsche Design Club e.v. (DDC)
Board member and member of the Councel for economics and digitization at Deutscher Designtag
In my 10+ years experience as a creative I always worked at the intersection of communications, technology and space. During this time I won over 20 awards for trade stands, exhibits, shows and films.
I was able to work in different markets for well-known companies, mainly in the fields of digital products and solutions. With communication campaigns and hybrid brand experiences I accompanied transformations processes of companies becoming lifestyle brands.
I studied philosophy, musicology and theatre studies and did my master's degree at Humboldt-University Berlin. While working as a musician and music author I went into theatre and worked as sound and stage technician and became assistant director and stage manager. I learnt script writing and scenic work with Raimund Tabor and since 2012 I work as conceptionist and copy writer for brand communications.
Music and theatre tought me scenography and directing. From here I took away with me that working collaboratively is the ideal setting for interdisciplinary and holistic projects. Writing and composing tought me storytelling and dramturgy; in musically structured directing I found my own creative style. After working in spatial brand communcations for many years I developed my own experience-orientated approach that helps me to maintain quality also on unknown paths.
A spatial design, a communications campaign, a brand presence or an exhibit has to be approached holistically and treated like an innovation itself. While evolutive projects often reveal new business potentials and cases, I love to work effectively and collaboratively with the brand management and strategy departments.
In über 10 Jahren als Kreativer habe ich immer an der Schnittstelle von Kommunikation, Technologie und Raum gearbeitet. In dieser Zeit habe ich über 20 Preise für Messestände, Exponate, Shows und Filme gewonnen. Dabei konnte ich für namhafte Unternehmen aus unterschiedlichen Wirtschaftsbereichen arbeiten. Vor allem im Bereich digitaler Produkte und Lösungen. Ich habe Marken bei der Transformation zu Lifestyle-Brands begleitet und dafür Kampagnen und Markenerlebnisse entwickelt.
Studium der Philosophie, Musik- und Theaterwissenschaften mit M.A. Abschluss an der Humboldt-Universität zu Berlin. Parallel als Musiker und Musikautor tätig. Zwischen der Studien Anstellungen im Theater in Ton- und Bühnentechnik und als Regie-Assistent und Abendspielleiter. Drehbuchschreiben und Szenisches Arbeiten bei Raimund Tabor gelernt und schließlich seit 2012 als Konzepter für Markenkommunikation tätig.
Musik und Theater haben mich Szenografie und Inszenierung gelehrt. Hier habe ich das kollaborative Arbeiten als Ideal für interdiszilpinäre und ganzheitliche Projekte gelernt. Das Schreiben und Komponieren haben mir Storytelling und Dramaturgie beigebracht; im musikalischen Inszenieren habe ich meinen eigenen Stil gefunden. Meine Erfahrungen als Konzepter und Kreativdirektor für Markenkommunikation im Raum, haben mir die Möglichkeit gegeben einen eigenen erlebnisorientierten Ansatz zu entwickeln.
Heute sehe ich einen räumlichen Entwurf, eine temporäre Kommunikationsmaßnahme, einen Markenauftritt oder ein Exponat stets ganzheitlich und als eigenen Innovationsschritt. Ich arbeite hierbei am liebsten direkt mit den Mitarbeitern der Unternehmensstrategie und Markenführung zusammen, da solche Projekte häufig neue Potenziale und Business Cases aufdecken.
Adidas
Bundesdruckerei
BMW
BSH Haushaltsgeräte
Dan Pearlman
Deutsche Bahn
Deutsche Bank
Deutsche Post DHL
Deutsche Telekom
Amor
BDR
Big Fish
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Fitness First
ImmobilienScout24
Kaffeerösterei Baum
KarmaChakhs / Karma Classics
Landesmusikrat Berlin
Lufthansa
MFI (Wolfsburg)
Novartis
o2 Telefónica
Paulsbaeg
PostFinance
ProSiebenSat1
Reiner Calmund
RheinEnergie
Ritter Sport
Special Olympics World Games Berlin 2023
red dot winner 2020 - HVS Trade Stand Euroshop 2020
Exhibitor Magazine 2020 - HVS Trade Stand Euroshop 2020
Iconic Award 2020 - HVS Trade Stand Euroshop 2020
Iconic Award 2020 - HVS Corporate Identity Re-Design
Iconic Award 2017 - Deutsche Telekom Trade Stand Hannover Messe 2017
ddc Gute Gestaltung '17 Finalist - Dt. Telekom Hannover Messe 2017
German Design Award 2017 - Dt. Telekom Trade Stand Hannover Messe 2017
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Iconic Award 2016 - - Dt. Telekom Trade Stand CeBIT 2016
German Brand Award 2016 Winner - Dt. Telekom Trade Stand IFA 2015
if Design Award 2016 - Connected Industry
German Design Award Special 2015 - Connected Industry
red dot winner 2020 - HVS Trade Stand Euroshop 2020
Exhibitor Magazine 2020 - HVS Trade Stand Euroshop 2020
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German Brand Award 2016 Winner - Dt. Telekom Trade Stand IFA 2015
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ddc Gute Gestaltung 2016 - Dt. Telekom Trade Stand CeBIT 2015
German Design Award Special 2016 - Dt. Telekom Trade Stand CeBIT 2015
Iconic Award 2016 - Dt. Telekom Trade Stand CeBIT 2015
if Design Award 2016 - Dt. Telekom Trade Stand CeBIT 2015
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